سفارش تبلیغ
صبا ویژن



رانوسا






درباره نویسنده
رانوسا
مدیر وبلاگ : رانوسا[61]
نویسندگان وبلاگ :
رامون[3]
God father[3]

غصه ها را کرد باید تا نهایت ها فدای یک نگاه...
آی دی نویسنده
کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان تهران
شاه فینقیلی
نوشته های تنهایی
جنبش برابری حقوق انسانی
فمنیست
عنکبوت سیاه
پورتره
ادوارنیوز
داروگ
درک رنج
حرف زن
وبلاگ فارسی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
رانوسا

آمار بازدید
بازدید کل :86266
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 5
 RSS 

   

تکنوکراسی از واژه یونانی Tekhne به مفهوم فن و شیوه و Kratos به معنی حکومت، قدرت و فرمانروایی ترکیب یافته است. تکنوکراسی در اصطلاح به حکومت تکنیک اطلاق شده است که در آن نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید بوسیله ی صاحبان فن اداره شود. به دیگر سخن تکنوکراسی به مفهوم هواداری از رهبری ارباب فن است که بر ماشینیسم و دانش فنی و مهارت‌های تکنولوژیک تکیه دارد و همان‌ها یعنی مهندسان، دانشمندان و تکنوکرات ها باید فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی را رهبری کنند. نهضتی بنام تکنوکراسی در سال 1932 در آمریکا بوجود آمد که مرکز آن دانشگاه کلمبیا بود. در بحبوحه‌ی بحران بزرگ اقتصادی آمریکا که اقتصاددانان و سیاستمداران از غلبه‌ی بر آن عاجز بودند گمان می‌رفت که شاید مهندسان و تکنوکرات‌ها قادر به مهار آن باشند. در واقع این نهضت واکنش بحران 1933-1929 بود. از آن پس حکومت ارباب فن هوادار جندانی نیافت و این عقیده رایج شد که مغزها و دست‌های تکنوکرات‌ها هر اندازه که خوب چرخ‌های تکنولوژی جدید را بچرخاند دلیل آن نیست که بتواند چرخ‌های حکومت را هم به خوبی به گردش در آورند. به ویژه که در عصر ما تکنولوژی خود به سبب داشتن عارضه‌های منفی مورد انتقاد و نکوهش برخی از متفکران اجتماعی قرار گرفته است.

 


نویسنده ( رانوسا) ساعت 2:18 عصر روز شنبه 86 آذر 24

دیکتاتوری نوعی قدرت مداری است که چند از این ویژگی های را داشته باشد:
(الف) در کار نبودن هیچ قانون و یا سنتی که کردار فرمانروا ( یا فرمانروایان ) را محدود کند و یا آنکه فرمانروا با قدرت نامحدود خود آنها را زیر با بگذارد.
(ب) به دست آوردن قدرت دولت با شکستن قوانین پیشین.
(پ) نبودن قاعده و قانونی برای جانشینی.
(ت) به‌کار بردن قدرت در جهت منافع گروه اندک.
(ث) فرمان‌برداری مردم از قدرت دولت تنها به سبب ترس از آن.
(ج) انحصار قدرت در دست یک نفر.
(چ) به‌کار بردن ترور به‌عنوان وسیله اصلی کار بستِ قدرت.
برخی از این ویژگی ها همگانی‌ترند؛ چنانکه می توان صفات دیکتاتوری را در مطلق بودن قدرت، به‌زور به‌دست‌آوردن آن و نبودن قواعدی منظم برای جانشینی خلاصه کرد.



نویسنده ( رانوسا) ساعت 2:17 عصر روز شنبه 86 آذر 24

میان انواع دموکراسی، تفاوت‌های اساسی وجود دارد که دموکراسی نمایندگی چندحزبی، دموکراسی نمایندگی یک‌حزبی و دموکراسی مشارکتی را از یک‌دیگر متمایز می‌کند.

 

دموکراسی نمایندگی به این معناست که تصمیمات مربوط به جامعه، نه توسط اعضای آن، بلکه توسط افراد خاصی که مردم انتخاب کرده‌اند؛گرفته می‌شود. شکل‌های گوناگون دموکراسی نمایندگی در بسیاری از سازمان‌ها هم وجود دارد.

 

نظام‌های دموکراسی نمایندگی چندحزبی در هر یک یا همه این سطوح،هنگامی که رأی‌دهندگان بتوانند از میان چندحزب در فرآیند سیاسی یکی را انتخاب کنند، یافت می‌شود. ملت‌هایی که شیوه دموکراسی چندحزبی را برگزیده‌اند،و در آن توده جمعیت بزرگ‌سال از حق رأی در سطوح مختلف برخوردار است،معمولا دموکراسی لیبرال نامیده می‌شوند. ایالات متحده آمریکا،کشورهای اروپای غربی،ژاپن،استرالیا،نیوزیلند و هند در دسته دموکراسی‌های لیبرال قرار می‌گیرند.

 

بعضی از کشورها مانند چین، با این که در آن‌ها فقط یک حزب وجود دارد؛خود را دموکراسی می‌دانند. در این کشورها، در حالی که رأی‌دهندگان امکان انتخاب از میان احزاب مختلف را ندارند،انتخابات وجود دارد که از طریق آن‌ها نمایندگان در سطوح مختلف محلی و ملی تعیین می‌شوند. این کشورها در دسته دموکراسی نمایندگی یک حزبی قرار دارند.اصلی که معمولاً در دموکراسی نمایندگی یک حزبی قرار دارد این است که حزب واحد اراده فراگیر اجتماع را بیان می‌کند. به نظر مارکسیست‌ها،احزاب در دموکراسی‌های لیبرال نماینده منافع طبقات مختلف هستند.در جوامع کمونیستی، تنها یک حزب ضروری شمرده می‌شود؛ بنابراین رأی‌دهندگان،نه از میان احزاب،بلکه از میان نامزد‌های انتخاباتی که سیاست‌های متفاوتی دارند؛ نمایندگان خودشان را انتخاب می‌کنند.

 

در دموکراسی مشارکتی یا دموکراسی مستقیم، تصمیمات به طور جمعی توسط افراد گرفته می‌شد.این نخستین نوع دموکراسی بود که در یونان باستان یافت می‌شد.اقلیت کوچکی از جامعه که شهروند نامیده می‌شدند، برای بررسی سیاست‌ها و گرفتن تصمیمات مهم به طور منظم گرد هم می‌آمدند. دموکراسی مشارکتی در جوامع امروزی،که توده مردم از حقوق سیاسی بهره‌مندند و برای همه امکان مشارکت فعالانه نیست؛ بسیار محدود است. برخی جنبه‌های دموکراسی مشارکتی هنوز هم کاربرد دارند و سازمان‌های زیادی در این گونه جوامع از این شیوه استفاده می‌کنند. برگزاری رفراندوم‌ها در سطح ملی برای مسائل مورد اختلاف؛ نمونه‌ای از دموکراسی مشارکتی است.

 

شبه دموکراسی حکومتی است که هرچند در آن مردم حکومت ندارند؛ اما برخی نهادهای دموکراتیک وجود دارند؛سیاست این نوع حکومت‌ها به ظاهر دموکراتیک است در صورتی که نهاد‌های دموکراتیک خواست مردم را اجرا نمی‌کنند.

 

 

 

 



نویسنده ( رانوسا) ساعت 2:17 عصر روز شنبه 86 آذر 24

 

آنارشیسم

 

 در زبان سیاسی به معنای نظامی اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا به طور کلی جامعه‌ای فاقد هرگونه ساختار طبقاتی یا حکومتی است.

 

آنارشی مشتق از واژه? یونانی anarkos به معنای "بدون رئیس" است. رویکرد عام آنارشیست‌ها تأکید بر این نکته‌است که می‌توان بدون ساختارهای مقیدکننده یا محدودیت زا زندگی نیکویی داشت. هر سازمان یا اخلاقیاتی که با آزادی انتخاب شیوه? زندگی در تعارض باشد باید مورد حمله، انتقاد و نفی قرار گیرد. پس مسئله? مهم آنارشیست‌ها تعریف موانع و ساختارهای تصنعی و تمایز دادن آنها از ساختارهای طبیعی یا فعالیت‌های اختیاری است.

 

از اندیشمندان برجسته? آنارشیست می‌توان از ویلیام گادوین، ماکس استیرنر، لئو تولستوی، پیر ژوزف پرودون، میخائیل باکونین، پطر کروپوتکین و اخیراً متفکران آزادی طلب و محافظه کاری با گرایش آنارشیستی مانند هانس هرمان هوپ و موری روثبارد نام برد.

 

شاخه‌های مختلف آنارشیسم بر جنبه‌های مختلفی از جامعه? بی‌رهبر تأکید دارند: روایت‌های آرمان‌شهرگرا در پی برابری خواهی (egalitarianism) جهاشمولی هستند که در آن هرکس یک نفر به شمار آید و نه بیشتر، و لذا ارزش‌های هر شخص وزن و ارزشی برابر با ارزش‌های دیگران داشته باشد (آنارشیست‌های آرمانشهرگرا در قرن نوزدهم این ایده را در چند جامعه? کوچک آزمودند، جوامعی که همگی عمر کوتاهی داشتند.) اما آنارشیست‌هایی که همدلی بیشتری با انگاره? فردگرایی زمخت آمریکایی دارند یا کسانی که در پی زندگی ساکت و منزوی نزدیک به طبیعت هستند، مساوات گرایی را رد می‌کنند.

 

برای نمونه، ماکس استیرنر هر نوع محدودیت بر کنش افراد را نفی می‌کند، از جمله ساختارهای اجتماعی را که می‌توانند به طور خودجوش شکل گیرند – مثلاً اتوریته? خانواده، پول، مؤسسات قانونی (مانند قوانین متعارفی)، و حقوق مالکیت مورد قبول او نیست. پرودون، از سوی دیگر، مدافع جامعه‌ای از همکاری شرکت‌های کوچک است. جنبش همکاری طلب اغلب مطلوب کسانی است که گرایش اجتماع گرا دارند اما از مدل بالقوه مستبد سوسیالیسم رویگردان اند. اندیشمندان لیبرالی حامی بازار آزاد هم گاهی راه حل‌های آنارشیستی را برای مسائل اقتصادی و سیاسی تجویز می‌کنند: این دسته اعتقاد دارند که سرشت دلبخواه و اختیاری نظام بازار، آن را اخلاقی و ابزار مؤثری برای توزیع منابع می‌سازد. به همین خاطر آنان دولت را به خاطر در اختیار گرفتن منابع (تأمین درمانی، آموزش و نیز پلیس و خدمات حفاظتی) سرزنش می‌کنند؛ به باور آنان کالاها و خدمات اجتماعی باید به طور خصوصی و از طریق بازار آزاد عرضه شوند.

 

گرایش سیاسی آنارشیست‌ها هر طور که باشد(اجتماع گرا باشند یا فردگرا)، مسئله? فلسفی پیش رویشان این است که چگونه قرار است جامعه? آنارشیک را حفظ کرد. این مسئله شایان تدقیق است و باید ناهمسازی‌های احتمالی چنین جامعه‌ای را بررسی نمود. آنارشیست‌های تاریخ نگر معتقد اند که آنارشی حالت نهایی دولت است که انسان (ناگزیر) به آن می‌رسد – آنها با کلیّت نظریه? مارکس موافق اند. مطابق این نظریه تاریخ (و آینده) به دوره‌های قراردادی تقسیم می‌شود که ویژگی شان حرکت به سوی کمتر شدن اتوریته در زندگی (یعنی زوال تدریجی ساختارهای سرکوبگر یا تقسیم کننده? جامعه‌است)، و این حرکت اجتناب ناپذیر است. آنارشیست‌های رادیکال ادعا می‌کنند که آینده را تنها با نبرد می‌توان از آن خود نمود، پس باید در برابر هرگونه تحمیل اتوریته بر کنش‌های فرد ایستادگی کرد – این مبارزه جویی شامل کنش فعالانه? آنارشیست‌ها برای خراب کردن، بی اثر کردن و امحای ابزارهای جبّاریت دولت نیز می‌شود؛ جناح مساوات گرای آنارشیسم فقط دولت را جبّار می‌داند اما کسانی که همدلی بیشتری با نقد اخلاقی سوسیالیسم به سرمایه داری دارند، بر سرشت سرکوبگر شرکت‌های چندملیتی و کاپیتالیسم جهانی تأکید دارند. در مورد شیوه? نفی اتوریته، برخی آنارشیست‌ها مسالمت آمیز عمل می‌کنند (و از اعتراض گاندی به حاکمیت بریتانیا بر هند سرمشق می‌گیرند)، بقیه توسل به خشونت را برای حفظ آزادی شان از جبر خارجی مباح می‌شمارند. برخی شاخه‌های آنارشیسم، همسو با لیبرال‌های مدرن و برخی سوسیالیست‌ها و محافظه کاران، جهان مادی و پیشرفت اقتصادی را یک ارزش ذاتی نمی‌دانند. آنارشیست‌هایی که مخالف پیشرفت اقتصادی (یا "سرمایه داری جهانی") هستند اهداف دیگری را برای آرمانشهر سیاسی شان می‌جویند. یکی از این اهداف بسیار شبیه آخرین نظریه? سیاسی مطرح، یعنی محیط گرایی است.

 

 

ریشه لغت آنارشیسم(آنارشی) :

 

واژه یونانی آنارشی ، ریشه‌ای دو بخشی دارد : کلمه : Archon به معنای حاکم و پیشوند An به معنی فاقد. از این روی ، آنارشی به معنی وضعیتی فاقد حاکم میباشد. از نظر لغوی آنارشیسم آموزه‌ای مبنی بر این اعتقاد است که اکثر مشکلات اجتماعی ، ناشی از وجود حکومت بوده و در مقابل آن به‌عنوان بدیل ، تعداد بسیاری از اشکال تشکیلات داوطلبانه اجتماعی وجود دارند. درادامه تعریف ، باید گفت آنارشیست کسی است که سعی در ایجاد جامعه‌ای بدون حکومت می‌نماید.(بر گرفته از کتاب : مقدمه‌ای تاریخی بر آنارشیسم - نوشته : جرج وودکاک)

 

برای نخستین بار پیر ژوزف پرودن این لقب (آنارشیست) را رسما بر خود اعلام نمود.(همان)

 

آنارشیسم در فرهنگ Britanica :

 

آنارشیسم نامی است که به یک مسلک یا نظریه زندگی و اداره کردن جامعه اطلاق میشود که تحت آن جامعه بدون دولت تصور می‌گردد – هماهنگی در چنین جامعه‌ای نه از طریق اطاعت از قانون یا فرمانبرداری از قوه حاکمه بلکه از طریق توافقات آزاد بین گروهها، ممالک و حِرَف گوناگون که آزادانه به خاطر تولید و مصرف و همچنین برای ارضای انواع بیشمار نیازها وآرزوها تشکیل شده‌اند تامین می‌شود. در جامعه‌ای که در این راستا ساخته می‌شود اتحادات ارادی که اکنون درحال فراگرفتن همه حوزه‌های فعالیت بشری هستند وسعت گسترده تری خواهند گرفت تا آنجا که جانشین دولت و همه کارکردهای آن خواهند شد. این اتحادات ارادی نماینده شبکه درهمتنیده‌ای است که از تعداد بیشماری گروه و اتحادیه محلی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی موقت یا کم و بیش دائم با اندازه‌ها و درجات مختلف برای انواع مقاصد تشکیل شده‌است: تولید، مصرف و تبادل، ارتباطات، بهداشت، آموزش، امنیت متقابل، دفاع از ملک و غیره؛ و ازطرف دیگر برای ارضای نیازهای روزافزون علمی، هنری، ادبی و اجتماعی تشکیل شده‌اند. علاوه براین چنین جامعه‌ای نماینده هیچ چیز تغیرناپذیری نیست. در مقابل- همانطور که در مقیاس بزرگ در حیات آلی دیده می‌شود- هماهنگی، ناشی ازسازش و بازسازش متغیر موازنات بین شماری از نیروها و تاثیرات است، و این سازش آسانتر به دست می‌آید اگر هیچکدام از نیروها ازحمایت خاص دولت بهره نبرند. اگر جامعه بر این اصول سامان گیرد، بشر نه دراعمال آزادانه قدرتش در کارهای خلاق به خاطر انحصار سرمایه داری که توسط دولت برقرار می‌شود محدود خواهدگشت؛ نه دراعمال اراده اش به خاطر ترس از تنبیه یا فرمانبرداری از عناصر فردی یا متافیزیکی محدود خواهد گشت - که هر دومحدودیت به کاستی ابتکار وپستی ذهن می‌انجامند. بشر در فعالیتش از درک خود راهنمایی می‌گیرد که لزوماً شامل تأثرات کنش و واکنش آزادانه‌است بین خود او و درک اخلاقی محیطش. بشر به این ترتیب قادر خواهد بود همه استعدادها و قوایش –ذهنی، هنری و اخلاقی- را به تکامل تام برساند بی آن که به خاطر زیاده کاری برای انحصارطلبان یا به خاطر پستی و تنبلی ذهن اکثریت این استعدادها سرکوب شوند. به این ترتیب بشر قادر خواهد بود به فردیت تام برسد چیزی که درون سیستم فردگرای امروزی یا هیچ سیستم سوسیالیسم دولتی یا به اصطلاح دولت میسر نیست. نویسندگان آنارشیست، علاوه بر این، در نظر دارند که تصورشان یک مدینه فاضله ساخته شده بر مبنای روشهای پیشینی نیست که برمبنای چند اصل موضوعه به دست آمده باشد. این تصور، نویسندگان ادعا می‌کنند، نتیجه تحلیل گرایشاتی است که فی الواقع درکارند حتی اگر سوسیالیسم دولتی موقتاً جانب اصلاح طلبان را بگیرد. پیشرفت فنون نو که به طرز خیره کننده تولید ملزومات زندگی را آسان می‌کند؛ رشد روح استقلال و گسترش سریع ابتکارات و ادراکات آزادانه در همه شاخه‌های فعالیت – شامل آنهایی که سابقاً مختص دولت و کلیسا بود- به شکلی مدوام این تمایلات دولت-نوین را تقویت می‌کنند.

 

فلاسفه و نویسندگان مطرح این مکتب :

 

میخائیل باکونین , پطر کروپوتکین , ویلیام گادوین , اریکو مالاتستا , پیر ژوزف پرودون , نوام چامسکی , ماری بوخین ، اما گلدمن ، جرج وودکاک

 

مبارزین آنارشیست :

 

بونونتورا دوروتی ، امیلیو زاپاتا

 

اصول کلی اعتقادی در مکتب آنارشیم :

 

?) مخالفت با هرگونه قدرت مرکزی و یا هر روشی که در نهایت به تائید چنین قدرتی ختم شود.

?) مخالفت صریح با قانون و قانونمندی.

?) خواست آزادی تمام و کمال و بی چون و چرا بر ای تک تک افراد جامعه بنا به هر نوع شرایطی که دارا هستند.

?) اعتقاد به این اصل که در روی زمین هیچ چیز متعلق به هیچ کس نیست و همه چیز متعلق به همه کس

 



نویسنده ( رانوسا) ساعت 2:15 عصر روز شنبه 86 آذر 24

تمام مردم

آزادی را دوست دارند ولی مهارت عجیبی در معدوم کردن آن به کار میبرند!!!

(ولتر)



نویسنده ( رانوسا) ساعت 2:5 عصر روز شنبه 86 آذر 24

  
 آغاز طرح برخورد با بد پوششی زمستانی
 اخبار روز: رئیس پلیس تهران بزرگ گفت:برخورد با استفاده از چکمه‌های بلند روی شلوار، کلاه به جای روسری، مانتوهای تنگ و چسبان و کاپشن‌های کوتاه به جای مانتو از فردا آغاز می‌شود. قرار گرفتن شلوار در داخل پوتین‌های بلند ایجاد تبرج (خودنمایی به نامحرم) می‌کند و بنابراین از لحاظ شرعی نیز مشکل دارد.


سردار احمدرضا رادان امروز پس از همایش توجیهی یگان‌های اجرای کننده طرح امنیت اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای گسترده طرح تشدید با بد پوششی ویژه زمستان از فردا در تهران گفت: این طرح با افزایش گشت‌های طرح امنیت پلیس و با حضور عوامل زن و مرد در پلیس در زمینه بد پوششی زمستانی فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به مسئولیت مسئولان واحدهای صنفی در جلوگیری از ورود افراد بد پوشش به داخل مغازه و عدم سرویس دهی به این افراد گفت: اداره اماکن نیروی انتظامی این نکته را بررسی می‌کند و چنانچه مسئولان واحدهای صنفی اقدام به جلوگیری از ورود افراد بد پوشش به واحد صنفی خود نکنند با اقدام قانونی مواجه می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی برخورد قانونی با این‌ صنوف گفت: در مورد صنوف تذکر، اخطار پلمب و پلمب واحد صنفی از جمله موضوعاتی است که مورد توجه است.

رادان در مورد چگونگی برخورد با افراد بد پوشش نیز گفت: برخورد با این افراد همانند تابستان است به طوریکه اگر موضوع با تذکر در محل قابل رفع شدن نباشد فرد به مراکز امنیت عمومی پلیس منتقل، مورد مشاوره قرار گرفته و با دعوت از خانواده‌ها و اخذ تعهد و تغیر وضعیت ظاهری و ایجاد سابقه انتظامی مرخص می‌شود.

وی گفت: پرونده افرادی‌ که در اجرای تخلفات خود اصرار داشته باشند و یا برای بار دوم دستگیر شده باشند به مرجع قضایی ارسال می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ در مورد تصمیم گیری درباره مصادیق بد حجابی گفت:تصمیم گیری در این مورد در ستاد جرائم خاص که متشکل از نماینده قوه قضائیه، پلیس، سپاه، وزارت اطلاعات و دستگاههای فرهنگی است بسته می‌شود.

سردار رادان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در اجرای طرح امنیت اجتماعی تا چه مقدار از نظرات اساتید دانشگاه و مراکز علمی استفاده شده است گفت: شروع این طرح مبنای علمی داشت و انتخاب مصادیق طرح نیز برگرفته از نظرات علمی و نظرسنجی از مردم که توسط مراکز علمی معتبر انجام شده است صورت گرفته است.

سردار رادان با اشاره به فعال شدن پیست‌های اسکی در زمستان نیز گفت: در این مراکز حضور پلیس زن در کنار پلیس مرد پیش‌بینی شده است.
وی گفت: کلیه پلیس‌های زن که در این مراکز بکارگیری می‌شوند دوره‌های ویژه‌ای از جمله دوره اسکی را دیده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح امنیت اجتماعی تا چه زمانی ادامه دارد گفت: اجرای این طرح تا زمانی که دغدغه‌های مردم رفع نشود ادامه خواهد داشت.

رادان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرده‌ است که در اجرای طرح امنیت اجتماعی ملاک ما شرع است نه عرف و بنابراین پوشیدن چکمه‌های بلند چه مشکلی خواهد داشت گفت: قرار گرفتن شلوار در داخل پوتین‌های بلند ایجاد تبرج (خودنمایی به نامحرم) می‌کند و بنابراین از لحاظ شرعی نیز مشکل دارد.



نویسنده ( رانوسا) ساعت 2:0 عصر روز شنبه 86 آذر 24

شرکت احمدی نژاد در کنفرانس با نام جعلی «خلیج عربی»:
 اخبار روز: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در حالی در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد که عنوان رسمی این نشست «اجلاس شورای همکاری خلیج» اعلام شده بود و بر روی بیلبوردها وپوسترهای موجود در سالن مکررا نام مجعول «خلیج عربی» یا «خلیج» به جای خلیج فارس حک شده بود.


پیش از سفر رییس جمهوری به قطر نیز امیر امارات متحده عربی باردیگر ادعای مالکیت این کشور بر جزایر سه‌گانه را تکرار کرد.

احمدی نژاد در این نشست به سخنرانی و ارائه 12 پیشنهاد برای همکاری‌های جدید با 6 کشور عربی پرداخت.
اما بیانیه پایانی این نشست ایران را در خصوص در اختیار داشتن جزایر سه‌گانه «اشغالگر» نامیده و تهدید کرد در صورت عدم استرداد این جزایر موضوع را در دادگاه‌های بین اللمللی پیگیری خواهند کرد.

پیش از این جواد جهانگیر زاده نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز اطمینان کرده بود که رییس جمهوری در این نشست به اظهارات امیر امارات عربی متحده اعتراض خواهد کرد.

جهانگیرزاده اگرچه از حضور ایران در این نشست دفاع کرده بود برخی ادعاهای سران کشورهای عربی را سخیف خوانده و ابراز اطمینان کرده بود که ریاست جمهوری اسلامی ایران در برابر این اظهارات واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

در همین حال مجتبی هاشمی ثمره یکی از نزدیکترین یاران احمدی نژاد و مشاور ارشد رییس جمهور این سفر را موفقیت‌آمیز خوانده و بدون اشاره به اهانت مستقیم 6 کشور عربی در بیانیه پایانی نشست،‌برخی اعتراضات به حضور ایران در این نشست را رد کرد.

در عین حال تعدادی از  چهره های شاخص  اصولگرا در این خصوص سکوت اختیار کرده‌اند.

تعدادی از این چهره‌های حامی دولت در تماس‌های مکرر خبرنگاران آفتاب ضمن ابراز بی‌اطلاعی!!! از این مساله تاکید داشته‌اند که مایل به اظهارنظر در این خصوص نیستند. 
همینطور بعضا اظهار داشتند که با ما "دوست باشید" و چنین مطالبی را  از ما سوال نکنید. 

در عین حال برخی از حامیان دولت می‌کوشند با برجسته سازی آنچه دستاوردهای جهانی حضور احمدی نژاد در این نشست می‌دانند برخی از اهانت‌ها به تمامیت ارضی ایران در این نشست و تصریحات مکرر در بیانیه‌‌ها و اظهارات مقامات عربی را کم‌اهمیت جلوه دهند.

اخیرا داریوش قنبری از فراکسیون اقلیت اصلاح طلب مجلس و  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار فراخوانی رییس جمهور و توضیح در این باره شده بود.



نویسنده ( رانوسا) ساعت 1:52 عصر روز شنبه 86 آذر 24

می آیم برای آزادی...



نویسنده ( رانوسا) ساعت 1:46 عصر روز شنبه 86 آذر 24

<      1   2   3   4   5